Poziom płynu chłodzącego w 1.9TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piniu
    Classic
    • 2008
    • 27

    Poziom płynu chłodzącego w 1.9TDI

    tak , 14
  • trakar
    Classic
    • 2007
    • 2

    #2
    Poziom płynu chłodzącego w 1.9TDI

    Witam, mam do Was pytanie. Juz drugi rok obserwuje w swoim aucie dziwne zachowanie. Przy temperaturze poniżej zera w kilka sekund po zapaleniu silnika zapala się kontrolka poziomu płynu chłodzacego/tempratury silnika. Oczywiście towarzyszy temu 3-krotne piknięcie. Po kilku minutach kontrolka gaśnie. Jak samochód postoi troche na mrozie sytuacja się powtarza. Płynu chłodzącego jest dość sprawdzałem. Latem wiosną i jesienią nic takiego się nie dzieje. Co jest nie tak, co może być powodem takiego zachowania. Co ciekawe kumpel ma to samo.
    TRAKAR

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Nalej jakis 1-2cm powyzej przetloczenia i bedzie cisza. Ja tak mam nalane i nic nie piszczy A tez jak przyszly rok temu mrozy po -20'C zaczelo piskac
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3777
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Nalej jakis 1-2cm powyzej przetloczenia i bedzie cisza. Ja tak mam nalane i nic nie piszczy A tez jak przyszly rok temu mrozy po -20'C zaczelo piskac
        przerabiałem to samo. Takie objawy występuja też w Passatach i Golfach z takimi silnikami. Tak to już jest.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez endryu
          Zamieszczone przez Maicroft
          Nalej jakis 1-2cm powyzej przetloczenia i bedzie cisza. Ja tak mam nalane i nic nie piszczy A tez jak przyszly rok temu mrozy po -20'C zaczelo piskac
          przerabiałem to samo. Takie objawy występuja też w Passatach i Golfach z takimi silnikami. Tak to już jest.
          te typy tak maja. ja miałem to samo, dolałem i spokój mam ... po prostu dolej, i nie bój sieże bedzie za dużo, wyrzuci go w nadmiarze.

          Komentarz

          • dariuspolo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1168

            #6
            ...u mnie tez bylo podobnie, jak juz wyzej opisane 1-2cmm wiecej plynu
            powino przyniesc ulge w cierpieniu

            darek
            T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
            SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
            Zuzycie paliwa

            Komentarz

            • trakar
              Classic
              • 2007
              • 2

              #7
              OK, dzięki za porady, spróbuję faktycznie dolać koncentratu, mimo, że niby stan jest w porządku.
              TRAKAR

              Komentarz

              • lesiu
                Ambiente
                • 2007
                • 149

                #8
                Małem podobną sytuację i dowiedziałem się że przyczyną tego jest to że zaśniedziały styki w czujnika poziomu płynu który jest w zbiorniczku. Wymień zbiorniczek koszt w ASO 28 zł całość z czujnikiem. Pomoże. ASO twierdzi że tak już to w nich jest.
                lesiu

                Komentarz

                • wasyl
                  L&K
                  • 2005
                  • 1084

                  #9
                  u mnie to samo dolałem i jest ok
                  ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                  www.wasilewski-foto.pl
                  KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3777
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez lesiu
                    Wymień zbiorniczek koszt w ASO 28 zł całość z czujnikiem
                    ostatecznie tak tylko jest z tym troszkę robótki. Tak jak inni ja polecam najpierw dolanie płynu.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • rokko
                      Classic
                      • 2007
                      • 1

                      #11
                      no własnie walcze z tym samy problemem - dolac g12?tak?

                      Komentarz

                      • endryu
                        RS
                        • 2006
                        • 3777
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        jasne, że tak 2 cm powyżej rantu na środku zbiornika tak jak radzi Maicroft.
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz

                        • ziutsane
                          RS
                          • 2007
                          • 2376

                          #13
                          co powiecie na temat mieszania Borygo i G12 ?! raczej powinienem kupic g12 czy moge kupic i dolewac borygo !?
                          Radio: C90r+XDP210EQ
                          Kable:Opt,Skyline,50 mm
                          Wzm:XES M1+FP 1.800
                          Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Czy 20zl za 1l koncentratu G12+ to duzo?? Wlewasz taki koncentrat i po sprawie. W koncu nie trzeba tego wlac 10l
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8162
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              To i u mnie też dzis sie zapaliła kontrolka od poziomu płynu chłodzacego.... poziom ok! Poświeciła, popiszczało i przestało....
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • dariuspolo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1168

                                #16
                                cerzam, to pewnie znowu kiedys sie znowu zapali, rozwiazanie problemu masz juz gotowe na tej stronie.
                                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                Zuzycie paliwa

                                Komentarz

                                • latar998
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 76

                                  #17
                                  Problem w samą porę poruszony.

                                  Wczoraj miałem to samo. :P

                                  Komentarz

                                  • bogusg
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 355

                                    #18
                                    ja też to miałem dwa dni temu :lol: To chyba chroba kazdej Octy
                                    Teraz xenony by krzynol

                                    Komentarz

                                    • Tomex
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 37

                                      #19
                                      Na razie w swojej Octavii nie miałem tego zjawiska (nocą stoi w garażu więc pierwsze tegoroczne przymrozki jej nie schwytały) ale w Fabii miałem to samo - jak postała w nocy na mrozie to rano PIK PIK i kontrolka płynu chłodzącego. Po ponownym odpaleniu silnika - problem zniknął. Myślałem, że to wpływ zimna a nie poziomu płynu.
                                      Natomiast identyczne objawy, tj. kontrolka plus pikanie dawał mi zepsuty czujnik temperatury płynu chłodzącego w Fabii, jedyna różnica, że wtedy silnik ledwo ledwo zapalał.
                                      Po wymianie czujnika - zero problemu.
                                      Octavia Combi 2003 r. Ambiente 1.9 TDI 110 KM

                                      Komentarz

                                      • jery57
                                        Classic
                                        • 2008
                                        • 12

                                        #20
                                        Płyn chłodniczy

                                        Proszę napiszcie jak się do tego czyszczenia(czujnika) zabrać(u mnie tez od czasu do czasu zapala się kontrolka i piszczy).Czy trzeba demonować zbiornik a zatem upuszczać płynu,a może bez demontażu.Czekam na opinię kogoś kto z tym już walczył.Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • Arek
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 3143

                                          #21
                                          odkręcasz korek i widać dwa takie druciki a na nich nalot taki ciemny,tak było u mnie,najlepiej srubaka i czyścisz przez otwór ile sie da.,czyściłem śrubokrętem juz 2razy i pomogło
                                          -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                          Komentarz

                                          • robbieT
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 17

                                            #22
                                            Stary post ale miałem ten sam dokładnie problem, lekka nadwyzka płynu i po sprawie....

                                            Komentarz

                                            • jery57
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 12

                                              #23
                                              Dzieki Arek.
                                              Jak sie zrobi cieplej to spróbuje twojego pomysłu i innych tzn.doleje płynu G12+(ok. 2cm) o efektach poinformuję.pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • Deco
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 612

                                                #24
                                                Zamieszczone przez robbieT
                                                Stary post ale miałem ten sam dokładnie problem, lekka nadwyzka płynu i po sprawie....
                                                Dokładnie jak pisze kolega miałem płyn w normie ale dolałem pół litra płynu i jest luzik

                                                Komentarz

                                                • jery57
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  Przerabiałem bardzo niedawno ten sam objaw.oto wnioski:dolej ok.1-2cm G12+.Jak nie pomoże przeczysc szczoteczka do zębow dwa druciki(zamykaja obwód poziomu płynu).Jak nie pomoże to nie ta droga szukaj innego sposobu.Tzn.moze byc inna przyczyna tego problemu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...